Loading...

Copywriting dla branży prawniczej – kto powinien pisać treści branżowe

Jak postrzegany jest przez nas prawnik? Jako osoba pełna godności, szacunku, powagi. Jest to osoba działająca w ściśle zamkniętym środowisku, która jak wiele innych firm (niezależnie od branży) również… musi walczyć o swojego klienta.

Branża prawnicza

Nie można jednak zapominać, że do tej branży nie tylko zalicza się prawników, ale także radców prawnych, notariuszy. Pod tym określeniem znajdują się wszystkie osoby świadczące na co dzień usługi związane z prawem. Sprawy sądowe, mediacje, kontakty z klientami, zawieranie umów, itd. – w tej branży jest co robić. Jednak jest wielu specjalistów, którzy chcą mieć swoich klientów. Do ich zdobycia mogą używać tradycyjnych oraz nowoczesnych narzędzi marketingowych. Osoby świadczące usługi z zakresu prawa również korzystają z usług copywriterów.

Kodeks Etyki Adwokackiej

Każdy prawnik, radca i notariusz musi działać zgodnie z Kodeksem Etyki Adwokackiej. Wszystkie osoby świadczące usługi w tej branży muszą złożyć przysięgę i nowy Kodeks znać. W nim bowiem znajduje się wiele interesujących zapisów,m.in. ten:

Ҥ 23. Zakaz korzystania z reklamy.

Adwokata obowiązuje zakaz korzystania z reklamy, jak również zakaz pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu oraz współpracy z podmiotami pozyskującymi klientów z naruszeniem prawa lub zasad współżycia społecznego.”

Adwokaci do reklamowania swoich usług nie mogą używać danych odnośnie spraw, jakie toczyli nie mogą przedstawiać siebie w reklamach Google Ads oraz na billboardach. Mogą wręczyć jednak wizytówki osobom potencjalnie zainteresowanym ich usługami. Każdy prawnik musi informować o swojej działalności, np. pod postacią broszur informacyjnych, strony firmowej lub tekstów SEO.

Copywriter i prawo

Jeżeli dana kancelaria chce, aby jej teksty zostały napisane fachowo i rzetelnie musi zatrudnić osobę, która zna Kodeks Etyki Adwokackiej, a już na pewno odpowiednio zacytowany wyżej paragraf. Jeżeli nie będzie go znała, to musi poszukać kogoś innego, kto nie zaszkodzi wizerunkowi danej kancelarii. Biorąc pod uwagę ewentualne kandydatury należy wziąć pod uwagę:

  • doświadczenie w branży prawniczej,
  • praktykę prawniczą,
  • przekazywanie informacji opartych o fachową literaturę, aktualne orzecznictwo, poglądy doktryny,
  • zawsze cytuje rzetelne i sprawdzone źródła – w tej branży nie ma mowy o żadnych “gdybaniach”,

Dodatkowo copywriter piszący teksty dla branży prawniczej musi wyrażać się jasno, klarownie, w sposób jasny i przyjazny przekazywać wiedzę, bez zbędnego lania wody. Mówi się, że copywriter dla branży prawniczej musi znać zasadę “pacta sunt servanda” – z łaciny “umów należy dotrzymywać”.

Jasno, rzetelnie, klarownie

Jak już było wspomniane – kancelaria powinna prowadzić stronę firmową z odpowiednio wyszczególnionymi danymi, usługami, cennikiem. Tam też również powinno znaleźć się miejsce na bloga, gdzie można opisywać przypadki poszczególnych spraw BEZ PODAWANIA DANYCH KLIENTÓW. Na to nigdy nie można sobie pozwolić. Klienci chętnie interesują się również aktualizacjami, jakie zachodzą w poszczególnych kodeksach prawnych. Każda publikowana treść to odpowiednie słowa kluczowe, które sprawią, że algorytmy Google szybciej je wyłapią na naszych stronach.

Tego typu sprawy można powierzy copywriterowi, który będzie pisał jasne, rzetelne i klarowne artykuły, które nie tylko klienci będą chcieli czytać, ale również przypadkowe osoby wyszukujące odpowiednie słowa kluczowe w Google. Przydaje się również pozycjonowanie lokalne, dzięki czemu klienci z danego miasta będą wiedzieć, że na daną kancelarię mogą liczyć. Można to wykonać przy pomocy NAPów (z angielskiego: nazwa, adres, telefon). Tym również znajduje się copywriter, który będzie działał na korzyść swojego zleceniodawcy.

Branża prawnicza to bardzo specyficzne środowisko, które wymaga odpowiedniej znajomości tematu, aby móc nawiązać dobrą współpracę z klientem.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *