Loading...

Czy influencer marketing ma przyszłość?

Od dłuższego czasu reklamowanie produktów i pozyskiwanie klientów, odbywa się w większości w sieci. Social media zrewolucjonizowały rynek marketingowy, angażując przy tym ogromne nakłady pracy oraz znane osobowości. W Internecie można pozyskać szeroką gamę produktów oraz dowiedzieć się o pożądanym produkcie jak najwięcej. Szczególnie dużą rolę odgrywają polecenia produktu i pozytywne opinie, co zdecydowanie napędza sprzedaż.

Szukając konkretnej rzeczy w Internecie, sprawdzamy przede wszystkim opinie o produkcie oraz inne informacje. Coraz częściej zdarza się, że kupujemy produkt reklamowany i polecany przez influencerów lub znane osobowości. To oni wywierają ogromny wpływ na potencjalnych klientów, którzy zgodnie z ich pozytywną opinią, decydują się na zakup produktów.

Czym jest influencer marketing?

Marketing przygotowany pod social media zakłada współpracę z influencerami, którzy docierają do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów. Influencer marketing zakłada lokowanie produktów poprzez przesłanie ich np. blogerowi, który testuje dany produkt i przygotuje o nim filmik bądź post zawierający zdjęcie tego artykułu. Wiele osób decyduje się na zakup reklamowanego produktu tylko i wyłącznie dlatego, że poleca go obserwowani influencer. Jednak niektórzy pozostają obojętni na reklamę oraz są i tacy co nie traktują poważnie tej metody marketingowej.

Czy influencer marketing zyskuje coraz większą popularność?

Coraz więcej firm decyduje się na współpracę z influencerami z uwagi na dotarcie do bardzo dużej liczby obserwujących, co może przełożyć się na sprzedaż. W rzeczywistości może być, jak mówi klasyk „co za dużo, to niezdrowo”. Otóż okazuje się, że jesteśmy zmęczeni bombardowaniem reklamami z każdej strony. Zatem skoro jesteśmy zmęczeni, to przynosi odwrotny skutek i wcale nie jesteśmy zainteresowani zakupem setnego produktu, jaki poleca influencer.

Social media mają na celu reklamę, jednak zauważa się, że bardzo wiele osób, rezygnuję z obserwowania konta, które jest przesycone reklamowaniem i ciągłym polecaniem produktów z różnych dziedzin. Obserwujący liczą się z prawdą i oczekują tego od influencera. Coraz częściej mówi się, że powstaje coraz więcej kont, tylko po to, aby reklamować produkty.

Internetowy marketing dla każdego.

Tak naprawdę każdy może reklamować produkt. Niektóre kampanie reklamowe są prowadzone na kontach prywatnych, niezwiązanych z prowadzeniem bloga bądź znanego konta na social mediach. Wystarczy spełnić pewne kryteria i można stać się testerem produktów, będzie dzielić się opinią na temat przetestowanego produktu. Kampanie reklamowe zbliżają się małymi krokami do „zwykłych” ludzi, którzy zdecydowanie lepiej zareklamują produkt, który okazał się bardzo dobry jakościowo.

Internetowy marketing ewoluuje każdego dnia, pozyskując coraz nowsze statystyki dotyczące popytu na dany produkt, w tym grupy docelowej. Osoby korzystające z kanałów social media, tracą zaufanie do osób lub kont, na których reklamowane są regularnie produkty. Jeśli na koncie zamieścimy zbyt dużo informacji o jakimś produkcie, to w pewnym momencie ilość obserwujących zmaleje, bo nie będzie rzetelnym kontem.

Widać, że kampanie internetowe są prowadzone bardzo prężnie i angażują wiele osób, aby o reklamowanym produkcie dowiedziało się jak najwięcej osób. Jednak coraz bardziej rozszerzany asortyment produktów, jakie reklamuje się w Internecie, nie przyciąga uwagi potencjalnych klientów, a ich odstrasza. Obserwujący liczą się ze zdaniem influencerów. Jednak tylko wtedy, gdy kampanie wyglądają naturalnie, zgodnie z profilem działalności konta. Obecnie we wszystkich środkach masowego przekazu prowadzi się kampanie reklamowe. Doświadczamy marketingu na każdym kroku, wobec tego przyzwyczailiśmy się już do wszelkich reklam i nie zawsze decydujemy się na zakup danego produktu. Agencje reklamowe prowadzą coraz więcej kampanii reklamowych w social mediach we współpracy z influencerami, jednak czy zwiększy to popyt na reklamowany produkt w przyszłości? Okaże się w przyszłości.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

One thought on “Czy influencer marketing ma przyszłość?

  1. Kiedyś korzystałam z Waszej aplikacji, ale nie działała ona tak jak powinna. Po czasie przestałam się tam logować. Pomysł może jest ciekawy, wręcz super tylko sprzedaż słaba. Influencer marketing ma przyszłość. Jest skuteczny, ale musi być robiony z głową. No i sami influencerzy muszą być bardziej życiowi, a nie roszczeniowi i pretensjonalni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *