Loading...

Czy promocja w mediach społecznościowych jest konieczna?

Można powiedzieć, że obecnie życie poza pracą i domem „kręci się” wokół portali społecznościowych. To właśnie social media są tym miejscem, gdzie pozostaje się w stałym kontakcie ze znajomymi, rodziną, a jednocześnie otrzymuje się regularnie powiadomienia reklamowe i brandingowe związane z tematyką, jaka jest dla kogoś interesująca. Wydawać by się więc mogło, że serwisy społecznościowe to idealne środowisko, w jakim firma może „zaistnieć”. Czy tak jest w rzeczywistości i czy nie można się obejść bez tego kanału komunikacji z odbiorami?

Jak ważne są dzisiaj social media?

Biorąc pod uwagę to, jak wielu jest aktywnych użytkowników portali społecznościowych, jest to jedno z ważniejszych miejsc w sieci dla przedsiębiorcy. Codziennie miliony internautów wymieniają się swoimi spostrzeżeniami, udostępniają różne treści dostępne w sieci. Social media zapewniają także doskonałą bazę linków zwrotnych prowadzących do promowanej strony firmowej. Wystarczy tylko regularnie zamieszczać wpisy, które będą kierować do wspomnianej witryny biznesowej.

Zatem rola serwisów społecznościowych może być istotna, patrząc na ich potencjał marketingowy.  Wielu przedsiębiorców postawia więc promować się na popularnych stronach tego typu, budując w ten sposób świadomość marki w przyspieszonym tempie.

Czy portal społecznościowy to dobre miejsce dla firmy?

Dzisiaj nikogo już nie dziwi, że na serwisach typu Facebook prowadzi się konta prywatne, oficjalne, a także tak zwane fanpage. Obecność firm na takich serwisach wpisuje się jakby w koloryt social mediów, czy jednak oznacza to, że przedsiębiorca musi tam być? Oczywiście, że nie i tak naprawdę warto dokładnie przemyśleć to, dlaczego ktoś nosi się z zamiarem prowadzenia strony w social mediach.

Prowadzenie profilu dla prowadzenia mija się z celem, ponieważ nie przynosi żadnych wymiernych korzyści. Można, co prawda w ten sposób wyróżnić się „z tłumu”, ale to chyba jedyny profit, jaki da tego typu strategia. Na ogół firma, by mogła istnieć i się rozwijać, musi generować zyski. Te natomiast udaje się wypracować poprzez odpowiednią strategię marketingową.

Jeśli nie ma się pomysłu na firmę w social mediach, założenie konta i publikowanie wpisów może przynieść niekorzystny obrót. Wystarczy tylko, że użyje się niewłaściwego sformułowania albo przekręci nazwę jakieś miejscowości i problem wizerunkowy gotowy. Później trudno nieraz błyskotliwie wybrnąć z tak niezręcznej sytuacji. Coraz częściej więc za firmą stoją eksperci od kreowania wizerunku w Internecie, a zwłaszcza w portalach społecznościowych.

Jakie są korzyści wynikające z prowadzenia fanpage’a?

Firmowy fanpage daje przedsiębiorstwu wiele korzyści – przede wszystkim pozwala pozostać w stałym kontakcie z aktywnymi użytkownikami social mediów. To bardzo wiele, gdyż dzięki tej grupie można pozyskać wiele cennych informacji, których być może nie udało by się zdobyć w inny sposób.

W dodatku nie trzeba nikogo do niczego przymuszać, wystarczy zadać odpowiednie pytanie tak, by zachęcało do wyrażenia swojej opinii. Poza tym to właśnie fanpage umożliwia pozyskanie komentarzy, które później dodaje się na stronie internetowej w miejscu, gdzie podaje się opinie zadowolonych klientów. Fanowska strona firmy zapewnia również dobre „osiągi” w wyszukiwarce, co także nie jest bez znaczenia.

Jakie problemy mogą się pojawić, gdy korzysta się z fanpage’a?

Prowadzenie strony dla miłośników marki wiąże się z wieloma zagrożeniami. Jednym z nich jest negatywna promocja firmy w sieci – wystarczy tylko, że jednego dnia pojawi się jeden niezadowolony klient, który zdominuje wypowiedzi pozostałych internautów. Jeśli w wynikach wyszukiwania w Google fanpage wyświetla się na samej górze, wtedy jedna taka opinia mocno nadszarpnie wizerunek firmy.

Ponadto prowadząc dyskusję z odbiorcami, może się zdarzyć, że padnie niewygodne pytanie. Może się ono odnosić albo do obecnej sytuacji firmy, albo do wydarzenia, które miało miejsce w przeszłości. Niekiedy może wręcz dojść do okoliczności, że żadna odpowiedź nie będzie dobra, a brak odpowiedzi będzie jeszcze gorszy. Niestety takie sytuacje wpisują się w „życie” portali społecznościowych i trzeba mieć to na uwadze. Czasami wybiera się „mniejsze zło”, by móc dalej prowadzić swoje działania i zażegnać czarne chmury, jakie pojawiły się na horyzoncie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *