Czy warto zainwestować we własny content?
Content to bardzo modne ostatnio słowo. Content, czyli treść, odgrywa we współczesnym marketingu kluczową rolę. Tak bardzo kluczową, że od pewnego czasu mamy do czynienia z osobną jego odmianą, czyli marketingiem treści. Jest on coraz popularniejszy w kampaniach reklamowych. Poniżej zastanowimy się, dlaczego tak jest.
Czym jest content marketing?
Marketing treści jest tworzeniem wartościowych treści, które będą atrakcyjne dla naszych odbiorców. Dlaczego stała się on tak popularny? Genezy tego zjawiska należy szukać w związku z przesytem wszechobecnych reklam i banerów reklamowych. Ludzie przestali zwracać na nie uwagi, czy wręcz zaczęli je blokować odpowiednimi programami. Trzeba było więc stworzyć ciekawe i atrakcyjne treści informacyjne w zamian. Zainwestowanie w odpowiedni content daje nam kilka korzyści.
Pozyskanie nowych klientów
Marketing treści niewątpliwie jest świetnym narzędziem do pozyskiwanie nowego kręgu odbiorców dla naszych produktów czy usług. Ma on sporą przewagę nad tradycyjnym modelem reklamy. Nie jest jednostronnym przekazem, pojawiającym się co jakiś czas różnymi kanałami. Content marketing jest długofalową strategią, realizowaną na wielu płaszczyznach. Dzięki temu, że treści dotyczące naszej marki możemy publikować jako tekst, infografiki czy filmy, docieramy do zróżnicowanych grup odbiorców. Wielu z nich ma szansę zostać naszymi klientami.
Pozycjonowanie strony
Firmowa strona internetowa jest wizytówką naszej marki. To na niej internauta może znaleźć wszystkie podstawowe informacje na temat produktów czy usług. To z niej możemy dostać się do mediów społecznościowych związanych z marką czy do firmowego bloga. Dlatego wysoka pozycja danej strony w wyszukiwarce ma ogromne znaczenie dla marki. A właśnie mądry i profesjonalny content w różnej formie wpływa bardzo pozytywnie na pozycjonowanie witryny.
Splendor marki
Inwestując środki w marketing treści możemy także mieć pewność, ze wpłynie on pozytywnie na wizerunek naszej marki. Musi to być jednak działanie kompleksowe i systematyczne. Jeśli ciekawy kontent dobrze kojarzy się ludziom, to automatycznie uczucia te przelewane są na markę. Dodatkowo prawidłowo prowadzone działania pozwalają tworzyć społeczność skupioną wokół marki. W takim wypadku bardzo często członkowie tej społeczności stają się mimowolnymi ambasadorami marki.
Najnowsze komentarze