Loading...

Ile kosztuje influencer marketing?

Ile kosztuje influencer marketing
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Na pytanie, ile kosztuje influencer marketing, nie ma jednej, prostej odpowiedzi. Jeden influencer może bowiem wycenić swoje działania marketingowe na 500 zł, natomiast drugi już na 5000 zł. Zdecydowana część tego, ile kosztuje influencer marketing, zależy od zasięgu i popularności danego influencera w social mediach. Spróbujmy zatem dowiedzieć się, ile kosztuje influencer marketing?

Influencer marketing – co to takiego

Influencer marketing to stosunkowo nowy termin, który zyskał na popularności, wraz z możliwościami, jakie mogą dać działania influencerów w kwestii reklamy marki. Z działań influence marketingowych korzysta obecnie coraz więcej firm. I tylko nieznaczny odsetek jest niezadowolony z efektów…

Korzyści płynące z influencer marketing

Influencer marketing – co to takiego

Influencer marketing bez wątpienia niesie za sobą wiele korzyści. Do najważniejszych z nich należą:

  • cena, która jest niższa niż cena reklamy przeprowadzonej w tradycyjny sposób,
  • możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców,
  • nieograniczoność czasowa,
  • łatwe zdobycie zaufania konsumentów,
  • lepsze pozycjonowanie naszej firmy w wyszukiwarce internetowej,
  • większe zainteresowanie marką,
  • ukazanie marki w nieszablonowy sposób,
  • no i w końcu faktyczne zyski w formie pieniędzy.

Ile kosztuje influencer marketing – co wpływa na ostateczną cenę?

Koszty influencer marketingu

To, ile kosztuje influencer marketing, jest zależne od co najmniej kilku kwestii.

  • Im więcej osób obserwuje danego influencera, tym tez większa jest stawka, jaką może zażądać za swoje działania,
  • jeśli nasza marka nie mieści się w kręgu zainteresowania influencera, będzie musiał poświęcić więcej czasu na przygotowanie się i zdobycie potrzebnej wiedzy,
  • w zależności od tego, jakich działać oczekujemy od influencera, tyle też będą one wymagały zaangażowania z jego strony,
  • częstotliwość i wielkość pisanych postów, wrzucanych nagrań, grafik, zdjęć

Wiemy więc już, co może wpływać na to, ile kosztuje influencer marketing. Zanim jednak zdecydujemy się na współpracę, dobrze przyjrzyjmy się danej osobie. Dowiedzmy się, ile do tej pory prowadziła działań reklamowych. Kto jest najczęstszym odbiorcom jej postów. Jak kończyła się współpraca. I w końcu, czy osoba, z którą chcemy podjąć współpracę, nie prowadziła już przypadkiem kampanii reklamowej dla naszej konkurencji.

Ile kosztuje influencer marketing – podsumowanie

Nikt nie da nam jasnej odpowiedzi na to, ile kosztuje influencer marketing. O ile jednak nasz budżet na to pozwala, powinniśmy przede wszystkim postawić na jakość. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której reputacja naszej marki stanie pod znakiem zapytania. To o wiele gorsze niż utrata pieniędzy. A jak wiadomo w Internecie podobno nic nie ginie. Zawsze warto się troszczyć o jakość i aktualność przekazu. Dlatego lepiej nie żałować pieniędzy i postawić na sprawdzone rozwiązania niż wydać środki na przeciętną jakość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *