Loading...

Jak wybrać influencera do współpracy?

Jak wybrać influencera do współpracy
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych pojawiły się nowe sposoby na promowanie swojej marki w sieci. Jednym z takich sposobów jest właśnie influencer marketing. Jego działania polegają na współpracy firm z influencerami, rodzi się wówczas pytanie jak wybrać influencera do kampanii? To zadanie do najłatwiejszych nie należy, ponieważ wymaga wykonania odpowiedniego researchu, by kampania realizowana przy współpracy z inflencerem mogła przynosić zadowalające efekty. Kim jest i jak wybrać influencera do współpracy?

Kim jest influencer?

Jak wybrać influencera – kilka wskazówek

Influencer jest osobą, która prowadzi swoje działania w Internecie i dzięki nim pozyskuje grono swoich wiernych odbiorców. Popularność ta może być mniejsza bądź większa. Można ją zyskać prowadząc działania oparte na szerokiej wiedzy z jakiejś dziedziny, ale też tworząc treści, które w danym czasie są bardzo popularne i cieszą się dużym zainteresowaniem. Przez to, że influencerzy działają na różnych platformach można wyróżnić: YouTuberów, Blogerów, Gamerów, Instagramerów i TikTokerów, ale też Podcasterów. Słowo influencer nie jest bez znaczenia. Powstało od słowa „influence” co znaczy wpływać. Osoby te mają bowiem duży wpływ na swoich obserwatorów. Wpływają za równo na ich poglądy, zachowania, ale też decyzje zakupowe.

Dzieje się tak głównie dlatego, że influencerzy mają zwykle bardzo zbliżone zainteresowania, wiek, styl życia, do swoich odbiorców. Wpływ ten jest właśnie wykorzystywany przez influencer marketing, dzięki któremu marki mogą docierać bezpośrednio do swoich odbiorców i zostać przez nich zauważonymi. Co w dzisiejszych czasach, przy tak dużej konkurencji wcale nie jest proste. Jak wybrać influencera by realizowana kampania przyniosła jak najlepsze wyniki?

Jak wybrać influencera – kilka wskazówek

Jak wybrać influencera do współpracy? To zadanie nie należy do najłatwiejszych. Trzeba pod uwagę wziąć kilka czynników, ponieważ nie każda osoba wpływowa przyniesie takie same korzyści. Na co więc powinno się zwrócić uwagę przy wyborze influencera? Poniżej kilka podpowiedzi.

  • Określenie swojej grupy docelowej – to jeden z podstawowych elementów jaki trzeba podjąć. Bez określenia grupy docelowej dalsze działania nie będą miały większego sensu, ponieważ nie każdy przekaz dotrze do takiego grona odbiorców do jakiego firma chce dotrzeć. Jak wybrać influencera? Trzeba postawić na takiego, którego przekaz dotrze do osób, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami marki.
  • Wybranie celu – influencer marketing to strategia, a każda strategia musi mieć on swój cel. Dzięki ustaleniu jaki on będzie, łatwiejsze będzie zmierzenie efektywności prowadzonych działań. Celem może być na przykład zwiększenie sprzedaży lub rozpoznawalności marki. Warto więc wcześniej zastanowić się co dana kampania ma osiągnąć i w jakim celu zmierza.
  • Zwrócenie uwagi na małych i średnich influencerów – kolejnym ciekawym pomysłem na znalezienie influencera jest zwrócenie uwagi na tych mniejszych. Ich działania zwykle są niżej wyceniane natomiast wcale nie mniej skuteczne. Zazwyczaj lepiej znają oni swoich odbiorców, co przekłada się na ich większe zaangażowanie.
  • Sprawdzenie jak wiarygodny jest influencer – posiadanie dużej ilości osób obserwujących to nie wszystko. tak naprawdę większą rolę odgrywa tutaj ich zaangażowanie. Warto więc sprawdzić, jak wyglądają komentarze pod postami danej osoby, w jaki sposób prowadzi ona reklamę. Czy robi to w sposób naturalny czy raczej nachalny. Nie powinno się też wybierać osób, które współpracują z dużą ilością firm, ponieważ może to budzić podejrzenia w odbiorcach.

Czy influencer marketing ma przyszłość?

Influencer marketing jako forma promocji

Czy influencer marketing ma przyszłość? No właśnie, to bardzo dobre pytanie. Coraz więcej firm wykorzystuje tę formę promocji do reklamowania swoich produktów. Jednak jak się okazuje odbiorcy mają już dosyć bycia bombardowanymi reklamami z każdej strony i jak mówią źródła większość osób przestaje obserwować konta, na których pojawia się zbyt dużo treści promocyjnych. Nie są one już dla nich w żaden sposób wiarygodne. Można też zauważyć pojawianie się kont, które powstają tylko po to by promować marki i ich oferty. Nie jest to więc optymistyczny scenariusz dla influencer marketingu, jednak z drugiej strony bardzo ciężko jest przewidzieć co będzie dalej.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *