Loading...

Jak założyć sklep na Facebooku?

Popularność Facebooka nie słabnie. Z roku na rok platforma rozszerza swoje możliwości o dodatkowe usługi. Jeszcze kilka lat temu FB służył głównie komunikacji ze znajomymi. Aktualnie za pomocą serwisu można np. relacjonować wydarzenia na żywo, a także sprzedawać. To prawdziwa gratka dla właścicieli sklepów internetowych. Otrzymują niejako w pakiecie narzędzie do promocji, a także dodatkową platformę sprzedaży.

Jak sprzedawać na Facebooku?

Facebook daje swoim użytkownikom możliwość otworzenia sklepu internetowego, który mogą jednocześnie wspierać reklamowo. Facebook Ads, ale przede wszystkim bliski kontakt z klientem należy uznać za fenomen w budowaniu relacji konsumenckiej, jakiego nie gwarantuje inny serwis. Dodatkowo dzięki raportom generowanym przez platformę, właściciel sklepu dokładnie wie co lubią jego klienci. Zna ich zainteresowania, wiek, płeć, a nawet pochodzenie. Ma zatem możliwość proponować im w dużej mierze spersonalizowane produkty. Takie jakich potrzebują właśnie w tej chwili. W tym miejscu warto zaznaczyć, że istotą sprawnie funkcjonującego narzędzia, jest poprawne połączenie sklepu na Facebooku ze sklepem internetowym.

Sklep Facebooka

Facebook udostępnił swoim użytkownikom dedykowaną sekcję ze sklepem. To bardzo wygodna, ale i wizerunkowo przyjazna funkcja prezentacji swojego asortymentu. Inspiruje użytkownika, a następnie przekierowuje go do środowiska zakupowego. Klienci sklepów na FB czują się w nich jak przysłowiowe ryby w wodzie. Poruszanie się po sekcji jest bardzo intuicyjne, a zakupu dokonuje się przez kilka kliknięć. Do utworzenia sklepu marka musi posiadać firmowy profil na kanale. Po udostępnieniu go w sieci, klienci znajdą go za pośrednictwem aplikacji na Facebooku, urządzeniach Apple lub w systemie Android.

Jak uruchomić sklep na Facebooku?

Założenie sklepu na Facebooku ogranicza się do kilku kroków. Sam sklep przyjmuje formę zakładki, którą należy dodać do funkcji wyświetlanych danemu użytkownikowi. Należy jej szukać w „Ustawieniach”, z których następnie przechodzi się do podmenu „Edytuj stronę”. Z dostępnych zakładek należy „Dodać kartę”, a tu w opcjach wybrać „Sklep”. W kolejnych krokach Facebook zapyta m.in. o „Metodę płatności”. Poprosi o dookreślenie czy po kliknięciu w kafelek z produktem, użytkownik ma rozpocząć konwersację na Messengerze, czy też być przekierowany na stronę domową marki. Na zakończenie pojawi się również prośba o wybór waluty.

Dodawanie produktów

Proces uruchomienia sklepu można uznać za zakończony. Przyszedł wreszcie czas na dodawanie produktów. W sekcji „Sklep” można ich mnożyć setki. Za każdym razem warto jednak trzymać się podstawowych wytycznych, które zagwarantują ich widoczność i czytelność przekazu. Podstawa to obraz. Powinien prezentować produkt w całości, na białym tle w zbliżeniu. Kolejny istotny element istnienia produktu w sklepie to opis. Nie może być zbyt długi. Liczy się treść, wyróżnione unikatowe cechy produktu i jasny przekaz. Po przesłaniu wszystkich produktów, konfiguracje sklepu można uznać za zakończoną.

Sklep na Facebooku to z pewnością dobre rozwiązanie dla większości firm prowadzących działalność e-commerce. Utrzymanie go w zasadzie nic nie kosztuje, a dzięki dodatkowym narzędziom Facebooka, marka ma szansę utrzymać bliski kontakt z klientem. Komunikacja na łamie jednej platformy ułatwia porozumiewanie, ale i inspiruje do zakupu. To idealne rozwiązanie na połączenie reklamy i sprzedaży. Gdzie to drugie można traktować jako finał wędrówki klienta po profilu marki na FB.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *