Loading...

Jak znaleźć pracę w marketingu?

Jak znaleźć pracę w marketingu i czy to trudne zadanie
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Jak znaleźć pracę w marketingu? Praca w marketingu jest często uważana za pracę marzeń, dzięki której można się rozwijać i zdobywać wysokie wynagrodzenie. Młodzi ludzie często podejmują studia na kierunku marketing bądź zarządzanie, po to, aby w przyszłości móc pracować właśnie w branży marketingowej. Jednak czy podjęcie studiów na kierunku marketing jest konieczne, aby taką pracę otrzymać? Często okazuje się, że dyplom i ukończone studia to jeszcze nie wszystko, by móc rozpocząć karierę w branży marketingowej. W takim razie jak znaleźć pracę w marketingu?

Jak znaleźć pracę w marketingu

Jak znaleźć pracę w marketingu?

Pytanie jak znaleźć pracę w marketingu, często jest zadawane przez młodych ludzi, którzy uważają, że branża marketingowa idealnie pasuje do nich. Chcą oni pracować jako marketingowcy, ponieważ zwykle uważają taki zawód za prestiżowy i atrakcyjny. Często jednak okazuje się, że nie byli oni przygotowani na pojawiające się trudności. Należy więc bardzo dokładnie zastanowić się, czy praca często w nieregularnych godzinach, która wymaga dużego zaangażowania jest właśnie dla ciebie. Jeśli okaże się, że marketing to jednak wymarzona branża, poniżej znajduje się kilka wskazówek, które odpowiadają na pytanie jak znaleźć pracę w marketingu.

  • doświadczenie ważniejsze niż wykształcenie – w branży marketingowej najczęściej jest tak, że pracodawcy szukają osób, które posiadają już doświadczenie. Może więc pojawić się problem, kiedy osoba po ukończeniu studiów w wieku 25 lat poszukuje swojej pierwszej pracy. Zdecydowanie lepszym kandydatem, będzie student, który posiada już co najmniej roczne doświadczenie. Jest to spowodowane tym, że branża marketingowa wymaga nie tylko wiedzy teoretycznej, ale także umiejętności współpracy, zarządzania własnym czasem, a także umiejętności radzenia sobie ze stresem. Dobrym rozwiązaniem będzie więc poszukanie w trakcie trwania studiów stażu bądź praktyk, dzięki którym możliwe jest uzyskanie doświadczenia i wartościowych umiejętności, na przykład takich jak, sposób w jaki działa organizacja oraz można też uzyskać pierwsze doświadczenie przy realizacji projektów. Zdecydowanie lepiej więc jeśli osoba taka zdecyduje się połączyć pozyskiwanie wiedzy teoretycznej z wiedzą praktyczną.
  • chęć rozwoju i nauki – kolejnym dużym atutem będzie chęć nauki i poznawania nowych rzeczy. Branża marketingowa ciągle się rozwija i pojawiają się w niej nowe rozwiązania, które marketingowcy muszą poznać i zaznajomić się z nimi. Należy również pamiętać, że początki zwykle są trudne i najczęściej bardzo nisko płatne, a czasem nawet jest to staż, za który osoba nie otrzymuje wynagrodzenia. Trzeba wówczas pokazać swoje umiejętności i swoją kreatywność, tak aby pracodawca zobaczył, że kandydat jest zaangażowany i chętny do współpracy.
  • obecność w Internecie – jak znaleźć pracę w marketingu? Budowanie pozytywnego wizerunku to rozwiązanie konieczne nie tylko dla firm, ale także dla osób, którym zależy na rozwijaniu swojej kariery i znalezieniu pracy, która będzie ambitna i pozwalająca na rozwój. Dobrym rozwiązaniem będzie więc założenie profilu na portalu LinkedIn, na którym znaleźć można specjalistów z różnych branż, którzy wymieniają się swoim doświadczeniem i wiedzą. Warto więc zadbać o swój wizerunek i pokazać się z dobrej strony, tak aby pracodawcy chcieli podjąć współpracę.

Jak znaleźć pracę w marketingu na co zwrócić uwagę

Czy influencer marketing ma przyszłość?

Influencer marketing jest to sposób na promocję swojej firmy, która odbywa się poprzez współpracę z twórcą internetowym, który zyskuje na popularności, przez to, że podejmuje on działalność w sieci i gromadzi wokół siebie grupę osób, która mu ufa i darzy go dużą sympatią. To też sprawia, że influencer ma mniejszy lub większy wpływ na swoich odbiorców, czyli może on wpływać na ich zachowanie, poglądy, a także decyzje zakupowe. W ostatnich latach ta forma promocji cieszy się dużym zainteresowaniem i jak pokazują różne badania zainteresowanie to nie zmaleje w ciągu kilku najbliższych lat.

Dużą rolę odegrają mikroinfluencerzy, czyli twórcy, którzy posiadają mniejszą liczbę osób obserwujących. Wśród twórców pojawi się również trend na bycie naturalnym i pokazywanie życia takim jakie ono faktycznie jest. Jak widać wszystko wskazuje na to, że influencerzy dalej bedą cieszyć się popularnością i uznaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *