Marketing szeptany, czyli skuteczne wsparcie sprzedaży

Marketing szeptany – wielu osobom określenie to kojarzy się na nachalnym promowaniem produktów i usług lub treściami spamerskimi. Jednak są to daleka od prawdy wizja na temat tego typu działań promocyjnych. Współcześnie buzz marketing to skuteczne narzędzie wsparcia sprzedaży, które właściwie wykorzystywane może znacznie zwiększyć zyski naszej firmy.
Marketing szeptany – definicja
Zastanawiacie się czym właściwie jest marketing szeptany i na czym polega jego skuteczność we wspieraniu sprzedaży? Śpieszymy z odpowiedzią! Otóż w ujęciu teoretycznym jest to sposób na bezpośrednie dotarcie do odbiorcy przy wykorzystaniu spontanicznej informacji na temat danego produktu lub marki. Celem tego działania jest pobudzenie dyskusji w sposób subtelny i niewymuszony. W toku takiej rozmowy zainicjowane zostają rekomendacje dotyczące naszej oferty, które wpływają na decyzje zakupowe innych użytkowników. Ponadto działania tzw. „szeptaczy” wpływają również na pozycję naszej witryny w wyszukiwarkach, a tym samym zwiększają ruch na stronie.
Jaka powinna być kampania marketingu szeptanego?
Czym powinna się wyróżniać skuteczna kampania marketingu szeptanego, w efekcie której zanotujemy wzrost sprzedaży? Przede wszystkim rozpoczynane dyskusje powinny być subtelne i naturalne. Ponadto osoba odpowiadająca za prowadzenie kampanii powinna brać w nich czynny udział, reagując na zapytania użytkowników i rozbudzając w nich pozytywne reakcje. Proces powinno oprzeć się na etycznych zasadach, co pozytywnie wpłynie na wiarygodność marki. Wszelkie przejawy publikacji treści spamerskich wyrządzą naszej marce więcej krzywdy niż przysporzą korzyści.
Marketing szeptany – wsparcie dla sprzedaży
Dlaczego buzz marketing wzmacnia sprzedaż? Przede wszystkim takie działania pozwalają rozbudzać zainteresowanie użytkowników naszą ofertą i zwiększają rozpoznawalność naszego brandu. Ponadto marketing szeptany buduje i wzmacnia relacje na płaszczyźnie klient-marka. Kampanie word of south marketing nie bez znaczenia pozostają też dla działań SEO, ponieważ tego typu działania poprawiają widoczność strony w wyszukiwarce i pozwalają pozyskać wysokiej jakości, naturalne linki.
Najnowsze komentarze