Porównywarki cen, jak wspierają sprzedaż?

W biznesie internetowym zasada jest prosta. Im częściej w wyszukiwarkach i na popularnych portalach online widać nasz sklep, tym większa jest szansa na zbudowanie dużej sieci sprzedaży. Jak, więc wykorzystać potencjał porównywarek cen w rozwoju sklepu internetowego? Mamy dla Was kilka wskazówek.
Podobno Polacy oszczędzanie zakorzenione mają w naturze. Być może stąd bierze się ogromna popularność internetowych porównywarek cen, które na stałe wpisały się w historię e-commerce. Na pierwszy rzut oka stanowią one użyteczne narzędzie dla klienta. Za ich sprawą może on znaleźć pożądany towar w najbardziej korzystnej cenie omijając droższe oferty. Jednak w istocie porównywarki stanowią skuteczne narzędzie marketingowe, dzięki którym właściciele sklepów online prowadzą skuteczne kampanie produktowe, sprowadzając dodatkowy ruch na stronę, a w efekcie zwiększając sprzedaż.
Porównywarka prawdę Ci powie?
Zastanawiacie się na czym tak naprawdę polega fenomen porównywarek cen? Przede wszystkim istotne jest to, że tego typu strony cieszą się większym zaufaniem klientów niż inne. Użytkownicy widzą w nich, bowiem efektywne narzędzie służące ich potrzebom, a nie narzędzie reklamowe. Jest to też w pewnym sensie rodzaj wirtualnego doradztwa w procesie decyzyjnym. Porównywarki w jakimś sensie zastępują osobę doradcy znanego z tradycyjnych sklepów. Ponadto tego typu witryny umożliwiają dodanie opinii o firmie, budując niejako jej wizytówkę i wzmacniając wiarygodność.
Wojna cenowa? Niekoniecznie!
Wielu właścicieli serwisów internetowych sceptycznie podchodzi do działania porównywarek ze względu na strach przed tym, że tego typu kampanie wywołują wojnę cenową. Jednak bez obaw, współcześnie takie serwisy wcale nie prezentują najtańszego produktu na najwyższym miejscu. Pozycja na liście wyników wyszukiwania determinowana stawką za kliknięcie, więc schemat działania przypomina w dużej mierze klasyczne reklamy Google Ads.
Porównywarka cen – jak to robić?
Zdecydowaliście się już na reklamę w porównywarce cen. Jednak nie do końca wiecie z tym się to będzie wiązało poza koniecznością wydania środków z budżetu? Przede wszystkim warto skupić się na tym, żeby regularnie sprawdzać poprawność oferty prezentowanej w porównywarce. Ponadto powinniśmy Regularnie sprawdzać opinie na temat naszego sklepu, a w przypadku negatywnych komentarzy na nie odpowiadać. Warto również korzystać z raportów online na temat porównywarek, dzięki czemu będziemy mogli elastycznie dopasowywać naszą ofertę do aktualnej sytuacji rynkowej.
Porównywarki cen to przydatne narzędzie marketingowe pod warunkiem, że udział w tym kanale planowany w oparciu o analizę rynku oraz dbałość o atrakcyjność oferty.
Porównywarki cenowe to świetne narzędzie dla klientów. Dlatego warto je wykorzystać.