Promocja sklepu internetowego – jakie narzędzia marketingowe wybrać?
W XXI wieku bardzo ciężko jest wyróżnić się wśród dziesiątek tysięcy sklepów internetowych. Konkurencja w tym obszarze jest naprawdę ogromna i osoby, które planują wyróżnić się wśród tego tłumu, mają nie lada problem. Na szczęście istnieją metody, które w sposób pewny i sprawdzony umożliwiają przebicie się przez konkurencję.
Wystarczy tylko wykorzystać odpowiednie narzędzie marketingowe. Pozostaje nam tylko odpowiedzieć na zasadnicze pytanie. Jak nie błądzić i jakie narzędzie marketingowe wybrać, aby mieć pewność, że nasza działalność internetowa zostanie zauważona i to właśnie nas potencjalny klient wybierze. W tym artykule omówimy trzy podstawowe sposoby, które powinny w sposób skuteczny przyciągnąć właśnie do nas potencjalnych klientów internetowych.
Pozycjonowanie – czyli klucz do bycia dostrzeżonym wśród tłumu!
Pozycjonowanie jest to takie działanie, którego głównym celem jest zwiększenie widoczności naszego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwarki internetowej. Zazwyczaj pozycjonowanie opiera się na technikach SEO. Polega to na tym, iż podczas gdy ktoś wpisze frazę związaną z naszym sklepem internetowym, wyszukiwarka tak je dopasuje, że uzna, iż nasza strona jest najlepiej dopasowana do wyszukiwanego hasła.
Musimy pamiętać, że nie powinniśmy oceniać, czy najwyżej wyświetlana strona jest najlepsza bądź najgorsza. Wszystko zależy właśnie od opisywanego pozycjonowania. Może się okazać, że sklep, który ma same fatalne opinie, nagle w wyszukiwarce znajduje się na pierwszym miejscu. Dla potencjalnego klienta będzie on najbardziej zaufanym i z dużą dozą prawdopodobieństwa właśnie w tym sklepie internetowych dokona zakupu. Dzięki pozycjonowaniu tym sklepem może być właśnie nasz internetowy sklep.
Word of Mouth Marketing – czyli marketing szeptany – dużo o nas piszą, więc dużo u nas kupią!
Marketing szeptany, w skrócie WoMM to nieprawdopodobne narzędzie marketingowe. Opiera się ono w dużej mierze na dyskusji (stąd jego nazwa). Najczęściej ten rodzaj marketingu możemy dostrzec w mediach społecznościowych oraz na przeróżnych forach dyskusyjno-tematycznych.
Głównym celem tego marketingu, jak łatwo się domyślić, jest prowadzenie takiej działalności, która spowoduje, że dotrzemy do bardzo wielu użytkowników. Dzięki mediom społecznościowym dowiedzą się oni o istnieniu naszego sklepu internetowego. Dobrze jest promować swoje produkty właśnie poprzez media społecznościowe, które odwiedzają miliony użytkowników dziennie. Jeżeli zamieścimy tam atrakcyjne promocje lub całe kampanie reklamowe, możemy mieć pewność, że obroty naszego sklepu bardzo szybko wzrosną.
Content – czyli jak mnie widzą, tak o mnie mówią – przywiązujmy wagę do szczegółów!
Trzecim rodzajem działalności, która zdecydowanie poprawi naszą sprzedaż i pozwoli wyróżnić się nam spośród tysięcy innych sklepów, jest content. Pod tym pojęciem ukrywa się zawartość całej naszej strony internetowej. Przede wszystkim treść naszej strony, chwytliwe tytuły, nieprawdopodobne grafiki oraz filmy video. Jednym słowem wszystkie elementy, które są widoczne na stronie naszego sklepu internetowego. W połączeniu z pozycjonowaniem i WoMM odpowiedni i unikatowy content wpłynie zbawiennie na ilość naszych nowych, potencjalnych klientów.
Podsumowanie
Opisane w artykule narzędzia marketingu może nie odpowiedzą wprost, jakie narzędzie marketingowe wybrać. Z pewnością pomogą jednak zwrócić uwagę na konieczność ich stosowania. Jeżeli tylko zapamiętamy, że poprzez połączenie trzech lub czterech narzędzi marketingowych otrzymamy efekt synergii. Na fenomenalne efekty sprzedaży nie będziemy musieli za długo czekać. Wybierając kilka narzędzi marketingowych, nasze możliwości dotarcia do klienta wzrastają wykładniczo i z dnia na dzień ilość naszych nowych klientów będzie rosła. O ile zadbamy jeszcze o najwyższą jakość naszych produktów i o utrzymanie bardzo wysokiego poziomu obsługi klienta, w krótkim czasie może się okazać, że nasze dochody i ilość klientów przerosną nasze dotychczasowe oczekiwania i marzenia i staniemy się prawdziwymi bezkonkurencyjnymi sprzedawcami wybranego przez nas produktu lub usługi. Klucz to odpowiedni marketing, reszta przyjdzie sama!
Najnowsze komentarze