Reklama firmy na LinkedIn
Prowadzenie profilu na LinkedIn jest bardzo dobrym sposobem na rozwój swojej kariery, można tam budować swój wizerunek i poznawać ludzi z branży. Na tym portalu możliwe jest poszerzanie swojej sieci kontaktów biznesowych i zwiększenie swojej widoczności w sieci. jak natomiast wygląda reklama firmy na LinkedIn, czy jest ona skuteczna i czy daje efekty, takie jakich firma oczekuje? Co to jest LinkedIn? Czy portal ten pozwala na znalezienie pracy?
Co to jest LinkedIn?
LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, który został założony po to, by użytkownicy mogli w łatwy sposób nawiązywać kontakty zawodowo-biznesowe. Natomiast dla pracodawców to dobry sposób na zamieszczanie tam ofert pracy i szukanie pracowników. Portal powstał w 2003 roku. Dzięki prowadzeniu tam swojego profilu można prowadzić tam swoją historię zatrudnienia i szukać nowych ciekawych sposób na rozwój. LinkedIn jak inne portale społecznościowe działa na zasadzie algorytmu, algorytm ten jest systematycznie aktualizowany, po to, by zapewniać jego użytkownikom jak największa ilość korzyści.
Każda osoba, która posiada tam profil każdego dnia otrzymuje dużą ilość powiadomień, odnośnie propozycji nowych kontaktów, informacje o nowych rekrutacja na podobne stanowiska jak te którymi dana osoba była już wcześniej zainteresowana, a także o nowych aktywnościach osób, które znajdują się w sieci kontaktów danej osoby. Pojawia się też wiele innych, które zależą od tego jaką wersję posiada dana osoba.
Reklama firmy na LinkedIn
Reklama firmy na LinkedIn jest to bardzo dobry wybór na prowadzenie swoich działań w sieci, jednak wcale nie jest ona wykorzystywana tak często, zdecydowanie częściej firmy decydują się na przykład na Facebook czy Instagram. Reklama firmy na LinkedIn, jest jednak bardzo dobra do komunikacji B2B i do wspierania sprzedaży na każdym jej etapie. Decydując się na tę formę reklamy możliwe jest podniesienie świadomości marki i docieranie do szerokiego grona odbiorców. Dzięki temu, że na LinkedIn znajduje się bardzo duża ilość specjalistów z różnych branż, mogą oni wymieniać się tam swoimi doświadczeniami i wiedzą. Posiadanie profilu na tym portalu to bardzo dobry sposób na rozwijanie swojej kariery.
Reklama firmy na LinkedIn – o czym warto wiedzieć?
Decydując się na reklamę na tym portalu warto wiedzieć o kilku rzeczach.
– Język – na portalu tym język powinien być profesjonalny, nie ma tutaj miejsca na nieodpowiednie czy obraźliwe stosowanie języka.
– Dokładność – kolejną wskazówką jest reklama, która musi być dokładna i nie może ona w żaden sposób wprowadzać odbiorcy w błąd ani też nie może zawierać informacji, które nie są zgodne z prawdą.
– Treści wrażliwe – reklama firmy na LinkedIn nie pozwala na reklamowanie produktów nielegalnych, wszelkiego rodzaju portali randkowych, nienawiści, przemocy i tak dalej.
– Dyskryminacja – kolejną rzeczą, którą należy przestrzegać jest zamieszczanie takich reklam, które promują dyskryminujące warunki zatrudnienia. Nie ma tutaj miejsca na reklamę, która odmawia bądź uniemożliwia podjęcia pracy ze względu na płeć, religię, pochodzenie i tak dalej.
Promowanie marki w sieci
Sposobów na promowanie marki w sieci jest bardzo dużo. Dzięki temu każda firma może sama zadecydować w jaki sposób będzie reklamowała swoje produkty lub usługi. Do sposobów na promocję marki w Internecie należy:
– Stworzenie własnej strony internetowej – każda osoba, której zależy na promowaniu marki w sieci i osiąganiu tam sukcesu musi założyć stronę internetową. Jest ona wizytówką marki w sieci i dzięki niej klienci w łatwy sposób mogą pozyskać informacje na temat przedsiębiorstwa, a firma może tam publikować wszystkie komunikaty jakimi chciałaby się podzielić ze swoimi odbiorcami.
– Profil w mediach społecznościowych – to kolejny bardzo dobry sposób na zwiększenie popularności marki i jej reklamowanie w sieci. Dzięki niemu można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a także nawiązywać z nimi relacje. To też duże ułatwienie w komunikacji z klientem.
– Stosowanie remarketingu – remarketing to takie działania, które pozwalają dotrzeć do klientów, którzy już wcześniej byli na stronie firmy, ale z jakichś powodów zrezygnowali z zakupu lub nie wykonały na niej żadnych działań.
Najnowsze komentarze