Współpraca z influencerami, a budowanie marki

Uwielbiamy czerpać inspiracje z życia innych ludzi, co do tego nie ma wątpliwości. A social media i blogi pozwalają na podglądanie znanych osób w stopniu znacznie bardziej zaawansowanym niż jeszcze kilka lat temu. Sprytnie wykorzystują to firmy w swojej strategii marketingowej.
Współpraca z popularnymi influencerami nierzadko jest, bowiem sposobem na zbudowanie rozpoznawalności i zwiększenie zaufania do marki. Ale to nie wszystko. Zbudowanie kampanii opartej na współpracy z ambasadorami naszej oferty to także wiele innych skutecznych narzędzi poprawiających efektywność działań promocyjnych.
Co zyskujemy współpracując z influencerem?
Przede wszystkim zwiększamy świadomość naszego brandu. Wybierając do współpracy kogoś o milionowych zasięgach, mamy pewność, że firmowe logo nie umknie bystrym oczom obserwatorów. Wiele osób chce żyć dokładnie tak, jak osoby, które podziwiają, więc z pewnością duża ilość osób, którzy zobaczą znaną twarz z naszym produktem również zechce go mieć. Ponadto influencerzy poprzez ogromne grupy dotarcia cieszą się zaufaniem odbiorców. Ich rekomendacja wzbudza, więc zaufanie względem naszej oferty. Jeśli proces selekcji osób do współpracy oprzemy na solidnych kryteriach, możemy niemal mieć pewność, że komunikat, który chcemy rozpowszechnić dotrze dokładnie do takiej grupy docelowej, jak tego oczekujemy. Współpraca z popularnymi blogerami w danej branży lub celebrytami to też sposób na wzmocnienie strategii contentowej oraz pozycjonującej.
Jak współpracować z influencerami?
Warto już na początku współpracy ustalić cele działań. Taki projekt warto, więc poprzedzić gruntowną analizą tego, co chcemy osiągnąć. Pomoże nam to zmierzyć skuteczność przeprowadzonej akcji. W zależności od ustanowionego celu, w trakcie wdrażania projektu warto, więc dokładnie śledzić takie zmienne, jak ilość kliknięć, poziom zaangażowania, ilość pozyskanych leadów oraz wzrosty sprzedażowe. Decydując się na współpracę z inflencerami można samemu wykonać research oraz negocjować warunku lub powierzyć to specjalnej agencji. W tym drugim przypadku jest szansa na wynegocjowanie lepszych stawek w szczególności, jeśli chodzi o twarze znane z pierwszych stron gazet. Profesjonaliści dopasują też profil influlencera do naszych celów oraz profilu działalności firmy. Dzięki temu działania często są bardziej efektywne.
Najnowsze komentarze